Jerzy Baruk
ARTYKUŁ

(Polski) PDF

STRESZCZENIE

W artykule omówiono innowacyjność podmiotów usług społecznych, działających w poszczególnych krajach członkowskich Unii Europejskiej. Przedstawiono cechy, uwarunkowania i cele usług innowacyjnych dostarczanych w tych jednostkach. W artykule opisano metody organizacji pracy nad nowymi rozwiązaniami usprawniającymi działalność usługową. Analiza została oparta na badaniu przeprowadzonym przez The Gallup Organisation.

SŁOWA KLUCZOWE

polityka społeczna, innowacyjność, społeczeństwo informacyjne

BIBLIOGRAFIA

Baruk J. (1992), Innowacje czynnikiem efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Baruk J. (2006), Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek w Toruniu

Baruk J. (2011), Wspomaganie tworzenia wartości i innowacji strategicznymi relacjami, „Marketing i Rynek”, nr 10

Berry F. S. (1994), Innovation In Public Management: The Adoption of Strategic Planning, „Public Administration Review”, No. 4

European Public Sector Innovation Scoreboard (EPSIS) — Methodology report (2012), PRO INNO EUROPE

Innobarometer 2010. Analytical Report. Innovation in Public Administration (2011), Flash Eurobarometer 305 — the Gallup Organization

Polska 2030. Trzecia fala nowoczesności. Długookresowa strategia rozwoju kraju. Projekt (2011), Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Sorensen E., Torfing J. (2012), Collaborative innovation in the public sector, „The Innovation Journal”, No. 1

Vigoda-Gadot E., Shoham V., Schwabsky N., Ruvio A. (2008), Public sector innovation for Europe: a multinational eight-country exploration of citizens’ perspectives, „Public Administration”, No. 2

Do góry
© 2019-2022 Copyright by Główny Urząd Statystyczny, pewne prawa zastrzeżone. Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 (CC BY-SA 4.0) Creative Commons — Attribution-ShareAlike 4.0 International — CC BY-SA 4.0