Małgorzata Stec
ARTYKUŁ

(Polski) PDF

STRESZCZENIE

Celem artykułu jest próba oceny wybranych aspektów funkcjonowania e-administracji publicznej. Badaniem objęto wszystkie urzędy marszałkowskie i wojewódzkie w Polsce oraz wszystkie jednostki samorządowe woj. podkarpackiego. Analizie poddano odpowiedzi na pytania uzyskane z wniosków o udzielenie informacji publicznej złożonych do urzędów za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-maila). Poziom rozwoju e-administracji w urzędach jest zróżnicowany. Lepszą sytuację zaobserwowano w urzędach marszałkowskich i wojewódzkich niż gminnych (na przykładzie woj. podkarpackiego).

SŁOWA KLUCZOWE

administracja publiczna, zarządzanie informacją, informacja publiczna, e-administracja

BIBLIOGRAFIA

Bednarczyk M. (2008), Obowiązek bezwnioskowego udostępniania informacji publicznej, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa

Cellary W. (2007), Zarządzanie informacją zamiast zarządzania dokumentami drogą do transformacji administracji publicznej, „Elektroniczna administracja”, nr 5

Filipowicz T. (2008), Czy e-PUAP zmieni administrację?, „Elektroniczna Administracja”, nr 4

Grodzka D. (2007), E-administracja w Polsce, „Infos”, nr 18, Biuro Analiz Sejmowych

Sakowicz M. (2008), Zastosowanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w rządzeniu i zarządzaniu administracją publiczną, [w:] Administracja publiczna na progu XXI wieku. Wyzwania i oczekiwania, Praca zbiorowa pod red. J. Osińskiego, SGH, Warszawa

Społeczeństwo informacyjne w liczbach (2009), Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Warszawa

Do góry
© 2019-2022 Copyright by Główny Urząd Statystyczny, pewne prawa zastrzeżone. Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 (CC BY-SA 4.0) Creative Commons — Attribution-ShareAlike 4.0 International — CC BY-SA 4.0