Iwona Markowicz
ARTYKUŁ

(Polski) PDF

STRESZCZENIE

Celem artykułu jest analiza zależności między indywidualnymi wskaźnikami SERVQUAL a cechami klientów. Analizie poddano 1525 ankiet wypełnionych przez klientów indywidualnych jednostek samorządu terytorialnego (JST) badanych w 2010 r. Badania przeprowadzono w ramach projektu wdrożenia usprawnień zarządczych w JST w woj. zachodniopomorskim, obejmującego jednostki powiatowe i gminne. W opracowaniu zastosowano model regresji logistycznej, co umożliwiło identyfikację cech, które mają istotny wpływ na satysfakcję, oraz określenie ilorazu szans satysfakcji w podgrupach satysfakcji klientów.

SŁOWA KLUCZOWE

samorząd terytorialny, satysfakcja klienta, badanie satysfakcji, jakość usług, wyniki badań

BIBLIOGRAFIA

Gatnar E., Walesiak M., red. (2004), Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław

Jajuga K. (1990), Modele z dyskretną zmienną objaśnianą, [w:] Estymacja modeli ekonometrycznych, red. S. Bartosiewicz, PWE, Warszawa

Markowicz I. (2010), Examining Employee Satisfaction by Means of the Importance-Performance and the SERVQUAL Scales, „Folia Oeconomica Stetinensia”, No. 8(16)/2009, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin (Published Online, Versita, Warsaw, http://www.versita.com/fos)

Markowicz I., Stolorz B. (2009), Model proporcjonalnego hazardu Coxa przy różnych sposobach kodowania zmiennych, „Przegląd Statystyczny”, z. 2

Osińska M., red. (2007), Ekonometria współczesna, Wydawnictwo „Dom Organizatora”, Toruń

Parasuraman A., Berry L. L., Zeithaml V. A. (1988a), Communication and Control Processes in the Delivery of Service Quality, „Journal of Marketing”, vol. 52

Parasuraman A., Berry L. L., Zeithaml V. A. (1988b), SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Customer Perceptions of Service Quality, „Journal of Retailing”, vol. 64

Sagan A. (2003), Skale jako podstawowy instrument pomiaru w badaniach satysfakcji i lojalności, StatSoft Polska

Walesiak M. (1996), Metody analizy danych marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

Do góry
© 2019-2022 Copyright by Główny Urząd Statystyczny, pewne prawa zastrzeżone. Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 (CC BY-SA 4.0) Creative Commons — Attribution-ShareAlike 4.0 International — CC BY-SA 4.0