Urszula Kłosiewicz-Górecka
ARTYKUŁ

(Polski) PDF

STRESZCZENIE

Autor, korzystając z danych Głównego Urzędu Statystycznego, dokonał analizy rozwoju handlu detalicznego w Polsce w latach 1989–2008. Są to zmiany majątkowe, ilościowe i jakościowe przejawiające się dynamicznym rozwojem dużych obiektów handlowych (supermarketów, hipermarketów, dyskontów, centrów handlowych), funkcjonujących w ramach sieci oraz rozwojem małych sklepów działających zgodnie z oryginalnymi strategiami rozwoju (integracją, specjalizacją, prowadzeniem działalności w niszy rynkowej, zastosowaniem nowoczesnych technologii informatycznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem).

SŁOWA KLUCZOWE

placówki handlowe, handel detaliczny, kapitał zagraniczny, hipermarkety, supermarkety, przestrzenna analiza porównawcza

BIBLIOGRAFIA

Handel wewnętrzny w Polsce 1989—2009 (2009), Red. naukowa U. Kłosiewicz-Górecka, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa

Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej (z lat 1989—2009), GUS Smaki Toskanii (2007), „Supermarket Polska”, nr 1

Do góry
© 2019-2022 Copyright by Główny Urząd Statystyczny, pewne prawa zastrzeżone. Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 (CC BY-SA 4.0) Creative Commons — Attribution-ShareAlike 4.0 International — CC BY-SA 4.0