W pierwszej części artykułu przedstawiono wybrane definicje sektora kreatywnego wraz z opisem znaczenia tych zagadnień, a także przegląd literatury przedmiotu. Druga część zawiera listę dziedzin, które zaliczane są do sektora kreatywnego według klasyfikacji brytyjskiego Departamentu Kultury, Mediów i Sportu (DCMS) oraz Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). W następnej części opisano podmioty zaliczane do sektora kreatywnego w aglomeracji wrocławskiej według liczby pracowników, liczby podmiotów prowadzących różne rodzaje działalności, daty rozpoczęcia działalności, lokalizacji, tj. przestrzennej różnorodności Wrocławia. Dane obrazują sytuację na rok 2008.
kreatywność, ocena kreatywności, rozwój regionalny, miasto
Florida R. (2002), The rise of the creative class, Basic Books, New York
Florida R. (2005), Cities and the creative class, Routledge, New York-London
Klasik A. red. (2008), Aktywność przedsiębiorcza i konkurencyjność ekonomiczna miast w procesie restrukturyzacji aglomeracji miejskich, Prace Naukowe AE w Katowicach, Katowice
Pratt A. C. (2008), Creative cities: the cultural industries and the creative class, Geografiska Annaler: Series B. Human Geography, 90 (2)
Stryjakiewicz T. (2008 a), Rozwój sektora kreatywnego w regionach metropolitalnych, [w:] Region społeczno-ekonomiczny i rozwój regionalny, Stryjakiewicz T., Parysek J. J. (red.), Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań
Stryjakiewicz T. (2008 b), Regiony kreatywnej wiedzy — zarys międzynarodowego projektu badawczego ACRE, [w:] O nowy kształt badań regionalnych w geografii i gospodarce przestrzennej, Czyż T., Stryjakiewicz T. (red.), Biuletyn KPZK PAN
Törnqvist G. (1983), Creativity and renewal of regional life, [w]: Buttimer A. (ed), Creativity and context: A seminar raport (Lund Studies in Geography, B. Human Geography, No. 50), Lund: Gleerup