Artykuł zawiera dane statystyczne, które dotyczą niektórych aspektów korzystania przez firmy z komputerów w 2008 r. Dane uzyskano z sondażu przeprowadzonego wśród biznesowych użytkowników Internetu w Polsce. Respondentów zapytano m.in. o korzystanie z różnych funkcji oferowanych przez komputery, dostęp do nich pracowników, skutki wprowadzenia komputerów do firmy oraz plany zakupu komputerów. Stwierdzono m.in., że większość firm używa komputerów w pracy biurowej i jako narzędzia do korzystania z Internetu (ponad 96% firm), a prawie 3/4 respondentów stwierdziło, że komputery stały się niezbędne w przedsiębiorstwie. W latach 2005–2008 zaobserwowano w podmiotach minimalny wzrost wskaźników dotyczących zakresu korzystania z komputerów, dostępu do komputerów oraz postrzegania ich roli oraz zamiaru zakupu komputerów w przyszłości.
Internet, użytkownicy Internetu, przedsiębiorstwo
Nierebiński R., Pawlak H. (2008), Firmowi użytkownicy Internetu w Polsce. Raport z badań przeprowadzonych w 2008 r., Instytut Łączności, Gdańsk
Nierebiński R., Pawlak H. (2005), Firmowi użytkownicy Internetu w Polsce. Raport z badań przeprowadzonych w 2005 r., Instytut Łączności, Gdańsk